Φυτικές ίνες: η σημασία τους στη διατροφή ελέγχου σακχάρου

Οι φυτικές ίνες έχουν ευεργετική δράση όχι μόνο στην καλή λειτουργία του εντέρου αλλά και στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Οι φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να καθυστερούν την πέψη και την απορρόφηση των υδατανθράκων, περιορίζοντας έτσι την αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα μετά το γεύμα (μεταγευματική γλυκαιμική αντίδραση) και την απόκριση της ινσουλίνης. Έτσι, η κατανάλωση τροφίμων με φυτικές ίνες μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με διαβήτη να ρυθμίσουν καλύτερα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα των φυτικών ινών είναι ότι συμβάλλουν στην ταχύτερη εμφάνιση του αισθήματος κορεσμού με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε μικρότερη ποσότητα τροφής.

Σύμφωνα με έρευνες οι φυτικές ίνες έχουν σχέση με τη βελτίωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα και την πρόληψη της στεφανιαίας νόσου. Μεμονωμένες διαλυτές φυτικές ίνες, όπως η πηκτίνη, το πίτουρο ρυζιού ή βρώμης, μειώνουν τόσο τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης στο αίμα όσο και της χοληστερόλης LDL (της λεγόμενης «κακής χοληστερόλης»). 

Πηγές φυτικών ινών είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Τώρα με τα νέα Sweet & Balance μπορούμε να απολαμβάνουμε και επιδόρπια με φυτικές ίνες. Ας βάλουμε στη διατροφή μας ποικιλία τροφίμων που είναι πηγή φυτικών ινών για να κερδίσουμε από τα πολλαπλά οφέλη που μας προσφέρουν!